ניתוח קיסרי בשיטה הצרפתית

הניתוח הקיסרי הצרפתי חזר למרכז הרפואי שמיר במסגרת מחקר רפואי.

 

יולדות יקרות,

לאחר למעלה מ 250 ניתוחי קיסרי שבוצעו בשמיר בגישה הצרפתית שנחלו הצלחה רבה ויולדות מרוצות, צברנו ידע וניסיון מרובים לכל שלבי הטיפול ביולדת במסגרת הניתוח – מההכנה לניתוח, דרך המהלך הכירורגי, ההתאוששות במחלקת יולדות והמעקב לאחר הניתוח בבית.

בהמלצת האיגוד למיילדות וגניקולוגיה החליטה הנהלת המרכז הרפואי ואגף נשים ומיילדות בשמיר לערוך מחקר מקיף שיתבסס על חווית הניתוח והלידה הקיסרית בשיטה הצרפתית, בכפוף להסכמתה של היולדת.

 

ניתוח קיסרי בגישה הצרפתית כולל מספר הבדלים ביחס לניתוח הקיסרי הרגיל

הטכניקה הניתוחית מאפשרת לבצע חתכים קטנים יותר ובאזורים שיערבו כמות מופחתת של רקמות וקצות עצבים על מנת להפחית מעורבות של רקמות ככל האפשר. בנוסף, הניתוח מבוצע בגישה שאינה חודרת לחלל הבטן ולעובדה זו יש השפעה מכרעת על מהלך ומשך ההתאוששות.

בשל העובדה שבניתוח קיסרי בגישה הצרפתית נפתח "חלון" ניתוחי קטן יותר ביחס לניתוח קיסרי המקובל היום, מתבצע חילוץ הילוד בעזרת כפות ייעודיות.

הנשים שיאושרו להשתתף במחקר תהינה מתוך אלה המיועדות לניתוח קיסרי, והן לא תהיינה חשופות לשיטת הניתוח עד תום משכב הלידה (משך זמן של 6 שבועות). משמעות הדבר שבאופן אקראי מחצית מהמנותחות יעברו ניתוח בגישה רגילה, ומחצית בגישה צרפתית.

לאחר 6 שבועות והשלמת הנתונים המחקריים ייחשף בפני היולדת באיזו גישה נותחה.

חשוב להדגיש כי כל היולדות המנותחות במחקר תעבורנה ניתוח קיסרי על ידי אותו מנתח בכיר שיבצע את כל הניתוחים (גם בגישה המקובלת וגם בגישה הצרפתית).
היולדת תקבל את אותם משככי הכאבים ופרוטוקול התאוששות באופן זהה לחלוטין.

 

ד"ר מיקי מוסקוביץ, מנהל מיון היולדות ומי שהתמחה בניתוח קיסרי בגישה הצרפתית ציין כי : "בראש ובראשונה אנו כמובן מצדדים בלידה טבעית ורגילה לכל יולדת, אולם אם אין מנוס, ניתנת כיום האפשרות אצלנו בשמיר לניתוח קיסרי או ניתוח קיסרי צרפתי.

המרכז הרפואי שמיר מוביל מקצועית את אפשרויות הלידה ומאפשר לידה טבעית, לידת מים, ולידת עכוז ותאומים שלא בניתוח, נמשיך להוביל את אפשרויות הלידה במטרה להעניק ליולדת את השירות הרפואי והאישי הטוב ביותר.

 

מספר דגשים:

  1. הניתוח מתבצע במסגרת ציבורית ללא תשלום כמתחייב במערכת ציבורית, עם זאת, מאחר ומדובר בבית חולים ציבורי עולים לעיתים אילוצים שאינם בשליטתנו שעלולים למנוע מאתנו אפשרות לבצע ניתוח צרפתי גם למי שנקבע.
  2. ניתוח קיסרי בגישה הצרפתית יתבצע רק כניתוח מתוכנן (אלקטיבי).
  3. הריון בסיכון נמוך.
  4. נשים בגלאי 18 ועד 45 שנים.
  5. עובר יחיד
  6. הערכת משקל לעובר שאינה עולה על 4500 גרם

 

קביעת תור לניתוח קיסרי מתבצעת  החל משבוע 28, דרך מייל שכתובתו

089779014@shamir.gov.il

לאחר שליחת כל המסמכים הרפואיים והפנייה רפואית לניתוח קיסרי.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאורלי בטלפון 08-9779045