חדרי לידה טבעית

ברוכה הבאה למרכז ללידה טבעית החדש במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא).

המרכז ללידה טבעית שלנו ממוקם סמוך לחדרי הלידה באגף נשים ויולדות, ומאפשר לך לבחור את דרך הלידה הטבעית שתרצי להגשים.

אנו מאפשרים לך לידה טבעית כמעט כמו בבית, ללא התערבות רפואית באווירה רגועה ונעימה מוקפת באנשים החשובים לך, ואף להיעזר בתומכת לידה (דולה).

במרכז הלידה הטבעית שלנו ניתן ללדת בלידה טבעית, ללא משככי כאבים תרופתיים.

שני החדרים החדשים – עדן וניצן מאובזרים בכל אמצעי העזר הקיימים המאפשרים לידה טבעית בטוחה במרכז לידה וכוללים בין היתר: אמבטיה רחבה המיועדת ללידת מים (עם תאורה ייחודית), מקלחת, כדור פיזיו, כדור בוטן, חבל נדנדה, סולם שוודי, שרפרף לידה, תאורה הניתנת לעמעום ומערכת מולטי מדיה.

המיילדות שלנו מנוסות מאוד בלווי לידה טבעית, בהתערבות רפואית מינימלית, ויוכלו להנחות אותך לאורך כל התהליך ולהמליץ על מנחים מתאימים, ושיטות טבעיות להקלה על הכאבים. המיילדת תנחה גם את מלוויך בטכניקות של לחיצות ועיסויים על מנת שגם הם יהיו שותפים פעילים בשיכוך הכאב ובחוויית הלידה.

חשוב להדגיש כי במרכז הלידה הטבעית ישנם כל האמצעים ללידה בטוחה, ובמקרים בהם נדרשת התערבות רפואית ניתן להיעזר בצוות הרפואי הנמצא בסמוך.

הלידה תתרחש בכל תנוחה שתבחרי כולל במים, בדיקת דופק העובר מתבצעת באמצעות מוניטור אלחוטי, ולאחר הלידה אנו מעודדים ניתוק מושהה של חבל הטבור, מגע "עור לעור" עם התינוק, וכמובן הנקה בחדר הלידה.

מי יכולה ללדת בלידה טבעית?

  • נשים עם הריון תקין בשבוע 37 – 41 (ועד בכלל)
  • ללא רעלת הריון
  • ללא בעיות של סוכרת הריונית
  • ללא סיכונים עובריים כמו: עיכוב גדילה תוך רחמי (IUGR) או חשד למקרוזומיה
  • הריון עם עובר אחד
  • הצוות הרפואי יודע טרם הלידה את התאמתך ללידה טבעית.

הלידה במרכז הלידה הטבעית היא על בסיס מקום פנוי ומחייבת חתימה על טופס הסכמה מדעת מראש. במידה וחדרי המרכז ללידה טבעית תפוסים בזמן הגעתך, ניתן כמובן ללדת בלידה טבעית בחדרי הלידה הרגילים.

אנו נעשה את כל המאמצים על מנת שתלדי באופן טבעי כפי שבחרת ותזכרי את הלידה כחוויה מרגשת, עוצמתית כשאת מוקפת בחום ואהבה הן מהמשפחה והן מהצוות, וכמובן שתהיה לידה בטוחה.

קרדיט לתמונות: איציק בירן

יש לך שאלות?

אשמח לקבל הטבות מיוחדות ומידע מעניין ושימושי משמיר יולדות